Adayın bir performans sınavından başarılı olabilmesi için Beceri ve Yetkinlikler Kontrol Listesinde ilgili sınav için tanımlanan kritik adımların (aday tarafından başarılması zorunlu adımların)tamamından başarılı olması koşulu ile, sınavın genelinden asgari %70 başarı göstermesi gerekir.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterliliği Dahilinde Teorik ve Uygulama Sınavlarında Ölçme Değerlendirme Hakkındaki bilgi aşağıdaki gibidir.
A1/T1 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Kalite ve Mesleki Gelişim
BİLGİLER
BG.1 Çalışma ortamında kullanılan araç, gereç ve ekipmanların güvenlik talimatlarına uygun olarak nasıl kullanılacağını belirtir.
BG.2 Çalışma ortamında oluşabilecek iş kazası ve meslek hastalığı durumlarında alınması gereken önlemleri ve yasal uygulamaları açıklar.
BG.3 Çalışma ortamında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili oluşabilecek tehlike ve riskleri mevzuatı gereği açıklar.
BG.4 Çalışma ortamında oluşabilecek riskler ve risklere karşı alınması gereken önlemleri belirler.
BG.5 Çalışma ortamında karşılaşılabilecek acil durumlarda yapılması gerekli faaliyetleri açıklar.
BG.6 Çevre mevzuatının gerekliliklerini ana hatlarıyla açıklar.
BG.7 Çalışma ortamında oluşabilecek çevresel atıklar ve dönüştürülebilir malzemelerin bertarafına yönelik önlemleri listeler.
BG.8 Verilen hizmetin niteliğinin izlenmesi için gerekli temel veri ve bilgileri (hizmetin türü, alınan geri bildirimler vb.) tanımlar.
BG.9 KOBİ Danışmanlığı hizmetlerini geliştirmeye yönelik uygulamaları açıklar.
BG.10 KOBİ Danışmanlığı hizmetlerine ilişkin faaliyet ve süreçlere dair öz değerlendirme uygulamalarını açıklar.
BG.11 Kişisel mesleki kariyer gelişim planı için faydalanılacak kaynakları açıklar.
BG.12 Mesleği ve meslektaşlarını nasıl (deneyim, bilgi paylaşımı vb.) geliştireceğini açıklar.
A2/T1 İş Organizasyonu, Müşteri İlişkileri ve Hizmet Öncesi Hazırlık
BİLGİLER
BG.1 Hizmete dair yapacağı iş programı ve çalışma takviminde dikkat edilmesi gereken unsurları tanımlar.
BG.2 Vereceği hizmetin gereklerine uygun olarak çalışma ortamını ve kullanacağı materyalleri tanımlar.
BG.3 Hizmetleri ile ilgili hazırlayacağı teklif metninde yer alması gereken idari, mali, hukuki, mesleki vb. koşulları tanımlar.
BG.4 Hizmetlerine dair maliyetlendirme ve hizmet bedeli belirleme kriterlerini açıklar.
BG.5 Hizmet bedeline dair ödeme koşullarını ve mali işlemler (fatura, vergilendirme vb.) ile ilgili uygulama ve yasal hükümleri açıklar.
BG.6 Hizmet süreçleri için tutulması gereken kayıtları tanımlar.
BG.7 Hizmet süreçlerindeki kayıtların güvenli tutulma ve arşivlenme yöntemlerini açıklar.
BG.8 Müşteri portföyünü belirlemek için hangi yöntem, teknik ve araçları kullanacağını açıklar.
BG.9 Gelen müşteri taleplerini nasıl değerlendireceğini açıklar.
BG.10 Belirlediği KOBİ’lerle iletişim kurma ve takip etme yöntemlerini tanımlar.
BG.11 Müşteri bilgi ve verilerini güncel tutma yöntemlerini açıklar.
BG.12 Hizmetine uygun tanıtım stratejilerini açıklar.
BG.13 Hizmeti için uygun tanıtım araç ve yöntemlerini açıklar.
BG.14 Tanıtım dokümanlarının etkinliğinin sağlanması için gerekli faaliyetleri tanımlar.
BG.15 KOBİ ile görüşme sürecine dair yürüteceği iş ve işlemleri tanımlar.
BG.16 KOBİ ile görüşme sürecinde ihtiyaç duyacağı bilgi, veri ve materyalleri edinme yollarını tanımlar.
BG.17 KOBİ ile görüşme sürecinde, KOBİ’nin alacağı hizmetten beklentilerini tespit etmek için uygulayacağı yöntemleri tanımlar
BG.18 KOBİ’ye vereceği hizmetin kapsamını belirlemek için uygulayacağı yöntem ve teknikleri açıklar.
BG.19 KOBİ’ye vereceği hizmetin çalışma takvimini oluşturmak için uygulanacak gerekli yöntemleri açıklar.
BG.20 KOBİ’ye vereceği hizmete ilişkin raporlama tekniklerini açıklar.
BG.21 KOBİ’ye vereceği hizmete ilişkin prensip anlaşmasını yasal hükümlere göre belirler.
A3/T1 KOBİ Danışmanlığı Hizmetine İlişkin Süreçlerin Yürütülmesi
BİLGİLER
BG.1 İşletme yönetimine ilişkin kavramları tanımlar.
BG.2 KOBİ’nin faaliyet yapısı ile faaliyette bulunduğu piyasanın analizi ve değerlendirilmesine yönelik kriterleri açıklar.
BG.3 KOBİ’nin işletme stratejilerini değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.4 KOBİ’nin mal ve hizmetinin üretim, satış, sunum gibi hususlarına ilişkin yasal kısıtlarını içeren mevzuatları açıklar.
BG.28 KOBİ’nin mevcut durum analiz sonuçlarını raporlama yöntemlerini açıklar.
BG.29 KOBİ’nin yüksek nitelikte alan uzmanlığı gerektiren sorununa ilişkin çözümleri sıralar.
BG.30 KOBİ’ye sunacağı hizmetin kapsamını, hedefini ve süresini proje yönetimi ilkelerine göre tanımlar.
BG.31 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin iş kırılım yapısını belirler.
BG.32 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin kontrol ve izleme süreçlerini belirler.
BG.33 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin sözleşmede yer alması gereken idari, mali, hukuki, mesleki vb. koşulları tanımlar.
BG.34 KOBİ’ye sunacağı hizmetin gereklerine uygun olarak kullanacağı kaynakları tanımlar.
BG.35 KOBİ’ye sunacağı hizmetin gereklerine uygun olarak KOBİ dışından kullanılacak kaynakları (KOBİ politikaları, devlet teşvikleri ve destekleri, banka kredileri, ulusal ve uluslararası fonlar, KOBİ kredilerine yönelik garanti ve kefalet sistemleri vb.) mevzuatlarını açıklar.
BG.36 KOBİ’ye sunacağı hizmetin gereklerine uygun olarak hizmet süreçlerini tanımlar.
BG.37 KOBİ’ye sunacağı hizmetten beklenilen çıktıları ve performans göstergelerini tanımlar.
BG.38 Stratejik yönetime ilişkin ilkeleri tanımlar.
BG.39 KOBİ’nin hedeflerine ulaşmasında uygulayacağı stratejileri açıklar.
BG.40 KOBİ’de oluşturulacak örgütsel yapı ve süreçleri belirleme yöntemlerini açıklar.
BG.41 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin faaliyetlerin zaman planlamasını açıklar.
BG.42 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin uygulama sürecinde oluşabilecek riskleri tanımlar.
BG.43 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin uygulama sürecinde oluşabilecek risklere uygun alternatif çözümleri uygun yöntemlerle tespit eder.
BG.44 Riskleri izleme ve kontrol yöntemlerini açıklar.
BG.45 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin uygulama sürecindeki kontrol noktalarını açıklar.
BG.46 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin uygulama sürecinde belirlediği kontrol noktalarında yapılacak değerlendirmelere yönelik kriterleri açıklar.
BG.47 Kontrol noktalarında yapılacak değerlendirme sonuçlarını uygulamalara nasıl yansıtacağını açıklar.
BG.48 KOBİ’ye sunacağı hizmete ilişkin uygulama sürecini izleme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar
BG.49 KOBİ’ye sunduğu hizmete ilişkin raporlama yöntemlerini açıklar.
BG.50 KOBİ danışmanlığı hizmet süreçlerine ilişkin dokümantasyon, arşivleme ve doküman güncelleme yöntemlerini tanımlar
BG.51 KOBİ’ye sunduğu hizmetin izleme ve değerlendirmesine ilişkin standart ve yöntemleri açıklar.
BG.52 KOBİ’ye sunduğu hizmeti yasal hükümlere uygun olarak sonlandırır.
A3/T2 KOBİ Danışmanlığı Hizmetine İlişkin Süreçlerin Yürütülmesi
BİLGİLER
BG.5 Finansal yönetime ilişkin kavramları tanımlar.
BG.6 KOBİ’nin bütçe ve mali yapısını değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.7 KOBİ’nin finansal verilerinin, sektör ve rakipleriyle kıyaslanmasına yönelik değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.8 KOBİ’nin yatırım plan ve kararlarına ilişkin değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.9 KOBİ’nin piyasadaki uzun vadeli sözleşmeye bağlı rekabet yapısını değerlendirmeye yönelik finansal analiz yöntemlerini açıklar.
BG.10 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki birleşme/devralma eğilimlerini belirleme yöntemlerini açıklar.
A3/T3 KOBİ Danışmanlığı Hizmetine İlişkin Süreçlerin Yürütülmesi
BİLGİLER
BG.11 İnsan kaynakları yönetimine ilişkin kavramları tanımlar.
BG.12 KOBİ’nin ücret ve işe alım politikaları, çalışan seçim kriterleri ile personel devir hızı değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.13 KOBİ’de çalışan oryantasyonu ve eğitimleri ile ilgili süreçleri değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.14 KOBİ çalışanlarının motivasyonu ve motivasyon geliştirme, teşvik süreçlerine ilişkin değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.15 KOBİ çalışanlarının performans değerlendirme süreçleri ve performans ölçüm kriterlerini açıklar.
BG.16 Çalışan görev tanımları ile görevde yükselme süreçlerini ve değerlendirme kriterlerini açıklar.
A3/T4 KOBİ Danışmanlığı Hizmetine İlişkin Süreçlerin Yürütülmesi
BİLGİLER
BG.17 Pazarlama ve satış yönetimine ilişkin kavramları tanımlar.
BG.18 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasayı (pazarı) analiz ve değerlendirme yöntemlerini (pazar bölüm/bölümleri ve fiyat yapısı, rekabet yapısı, mal/hizmet yapısı, pazar payı, talep yapısı vb. açısından) açıklar.
BG.19 KOBİ’nin sunduğu mal ve hizmetlerin analizini; rekabet yapısı, talep yapısı, müşteri yapısı vb. hususları dikkate alarak tanımlar.
BG.20 KOBİ’yi müşteri yönetimi (müşteri verimliliği, müşteri beklentileri, müşterinin yapısı ve demografik özellikleri) açısından analiz ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.21 KOBİ’yi müşteri memnuniyeti açısından analiz ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
A3/T5 KOBİ Danışmanlığı Hizmetine İlişkin Süreçlerin Yürütülmesi
BİLGİLER
BG.22 Üretim yönetimine ilişkin kavramları tanımlar.
BG.23 KOBİ’de üretim yönetimini (üretim şekli, üretim planı, üretim kontrolü, kalite, maliyet, teslimat, fabrika yerleşim düzeni, bakım onarım vb.) değerlendirme yöntemlerini açıklar.
BG.24 KOBİ’ye uygun üretim modelini belirleme yöntemini ürün özellikleri, ürün çeşitliliği, firma ölçeği ve kaynakları vb. unsurları dikkate alarak belirler.
BG.25 KOBİ’nin hammadde ve satın alma yönetimini değerlendirme kriterlerini açıklar.
BG.26 KOBİ’nin sipariş ve depo yönetimini değerlendirme kriterlerini açıklar.
BG.27 KOBİ’nin teknolojik durumunu, ürün geliştirme ve yenilikçilik kapasitesini değerlendirme yöntemlerini açıklar.
A3/P1 için
BY.1 KOBİ’nin işletme yönetimine dair mevcut durumunu analiz eder. (*)
BY.2 KOBİ’nin gelişim evrelerini bir bütün olarak ele alıp, ekonomi ve sektör koşullarına göre değerlendirir.
BY.3 KOBİ’nin genel faaliyet yapısını inceleyerek analiz eder. (*)
BY.4 KOBİ’nin sunduğu mal ve hizmetlerin analizini; rekabet yapısı, satıcıların yapısı, müşterilerin yapısını vb. hususları dikkate alarak yapar.
BY.5 KOBİ’nin kullandığı teknolojileri analiz eder.
BY.6 KOBİ müşterilerinin demografik ve ekonomik yapısı ile davranışsal özelliklerini; anketlerle elde edilen veriler veya müşterinin veri tabanındaki kayıtlarından istatistiksel yöntemler kullanılarak tespit eder. (*)
BY.7 KOBİ’nin muhasebe kayıtlarından işlem türleri ve hacimleri açısından müşteri verimliliklerini (maliyet etkenliği ve karlılık açısından) istatistiksel analiz yöntemleriyle tespit eder.
BY.8 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki talep eğilimlerini istatistiksel yöntemlerle tespit eder. (*)
BY.9 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki içsel ve dışsal değişim dinamiklerini piyasa araştırması teknikleri ile tespit eder. (*)
BY.10 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki ürün veya hizmetin; üretim ve satışına/sunumuna ilişkin hukuki kısıtları ilgili mevzuatlarına bakarak belirler.
BY.41 Analiz sonuçlarını bütünsel olarak ortaya koyar. (*)
BY.42 Analiz sonuçlarına göre KOBİ’nin sorunlu alanlarını tespit eder. (*)
BY.43 KOBİ ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlu alanları önceliklendirir. (*)
BY.44 Tespit edilen sorun alanlarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. (*)
BY.45 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerden beklenen faydaları (ekonomik, teknik, mali boyut) belirler.
BY.46 Tespit ettiği sorunların alan uzmanlığı gerektirip gerektirmediğini belirleyerek, yönlendirme yapar. (*)
BY.47 Sunulan çözüm önerilerinin uygulanmasına yönelik süreçleri proje kapsam yönetimi ilkelerine göre tespit ederek, KOBİ’nin onayına sunar. (*)
BY.48 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerin nihai hedeflerini, beklenen faydalar ile tutarlı olacak şekilde belirler
BY.49 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin iş kırılım yapısını belirler.
BY.50 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin kontrol ve izleme süreçlerini belirler.
BY.51 KOBİ’ye sunulacak hizmetin kapsamında kullanılacak iç kaynakları belirler. (*)
BY.52 KOBİ’ye sunulacak hizmet kapsamında kullanılacak dış kaynakları (devlet teşvik ve destekleri, banka kredileri, ulusal ve uluslararası fonlar vb.) belirler. (*)
BY.53 KOBİ’nin faaliyet yapısına özgün örgütsel yapıyı ve süreçleri geliştirir.
BY.54 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulamasına ilişkin sürecine dair performans göstergelerini belirler.
BY.55 KOBİ’ye sunulacak hizmet sürecinde oluşabilecek riskleri ve alternatif çözüm önerilerini belirler. (*)
BY.56 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulama sürecine dair kontrol noktalarını belirleyerek, değerlendirir.
BY.57 KOBİ’ye sunulacak hizmetin sürdürülebilirliğini sağlayacak izleme ve değerlendirme sistemini belirler. (*)
BY.58 Örnek olay analizinde tespit edilen sorun alanları, çözüm önerileri ve uygulama süreçleri ile hizmetin KOBİ’ye sağlayacağı faydayı, iletişim tekniklerini kullanarak sunar.
A3/P2 için
BY.11 KOBİ’nin finansal yönetimine dair mevcut durumunu analiz eder. (*)
BY.12 KOBİ’nin likidite pozisyonunu, finansal ve faaliyet kaldıraç düzeyini, varlık kullanım etkinlik düzeyini ve karlılık düzeyini mali analiz tekniklerini kullanarak tespit eder. (*)
BY.13 KOBİ’nin mali oranlarını, sektör standart oranlarına göre değerlendirir.
BY.14 KOBİ’nin en yakın rakipleri ile mali ve oprerasyonel kıyaslamasını yapar.
BY.15 KOBİ’nin yatırım kararlarını mali açıdan değerlendirir. (*)
BY.16 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki uzun vadeli sözleşmeye bağlı rekabet yapısını finansal analiz yöntemlerini kullanarak tespit eder. (*)
BY.17 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki birleşme/devralma eğilimlerini uygun yöntemlerle tespit eder.
BY.41 Analiz sonuçlarını bütünsel olarak ortaya koyar. (*)
BY.42 Analiz sonuçlarına göre KOBİ’nin sorunlu alanlarını tespit eder. (*)
BY.43 KOBİ ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlu alanları önceliklendirir. (*)
BY.44 Tespit edilen sorun alanlarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. (*)
BY.45 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerden beklenen faydaları (ekonomik, teknik, mali boyut) belirler.
BY.46 Tespit ettiği sorunların alan uzmanlığı gerektirip gerektirmediğini belirleyerek, yönlendirme yapar. (*)
BY.47 Sunulan çözüm önerilerinin uygulanmasına yönelik süreçleri proje kapsam yönetimi ilkelerine göre tespit ederek, KOBİ’nin onayına sunar. (*)
BY.48 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerin nihai hedeflerini, beklenen faydalar ile tutarlı olacak şekilde belirler.
BY.49 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin iş kırılım yapısını belirler.
BY.50 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin kontrol ve izleme süreçlerini belirler.
BY.51 KOBİ’ye sunulacak hizmetin kapsamında kullanılacak iç kaynakları belirler. (*)
BY.52 KOBİ’ye sunulacak hizmet kapsamında kullanılacak dış kaynakları (devlet teşvik ve destekleri, banka kredileri, ulusal ve uluslararası fonlar vb.) belirler. (*)
BY.53 KOBİ’nin faaliyet yapısına özgün örgütsel yapıyı ve süreçleri geliştirir
BY.54 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulamasına ilişkin sürecine dair performans göstergelerini belirler.
BY.55 KOBİ’ye sunulacak hizmet sürecinde oluşabilecek riskleri ve alternatif çözüm önerilerini belirler. (*)
BY.56 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulama sürecine dair kontrol noktalarını belirleyerek, değerlendirir.
BY.57 KOBİ’ye sunulacak hizmetin sürdürülebilirliğini sağlayacak izleme ve değerlendirme sistemini belirler. (*)
BY.58 Örnek olay analizinde tespit edilen sorun alanları, çözüm önerileri ve uygulama süreçleri ile hizmetin KOBİ’ye sağlayacağı faydayı, iletişim tekniklerini kullanarak sunar.
A3/P3 için
BY.18 KOBİ’nin insan kaynakları yönetimine dair mevcut durumunu analiz eder. (*)
BY.19 KOBİ’nin işe alım politikalarını personel seçim kriterleri ile analiz eder. (*)
BY.20 KOBİ’nin çalışan oryantasyonu ile ilgili süreçlerini insan kaynakları oryantasyon yönetimi teknikleriyle analiz eder.
BY.21 KOBİ’nin çalışan eğitimi ile ilgili süreçlerini eğitim ihtiyaç analiz yöntemleriyle analiz eder.
BY.22 KOBİ’nin çalışan motivasyonu ile ilgili süreçlerini motivasyon ölçme araçları kullanarak analiz eder.
BY.23 KOBİ’nin çalışanlarına yönelik performans değerlendirme süreçlerini, performans ölçüm kriterleri kullanarak analiz eder. (*)
BY.24 KOBİ’nin çalışanlarının görevde yükselme süreçlerini görevde yükselme ilkelerine göre analiz eder.
BY.25 Personel devir hızını analiz eder. (*)
BY.41 Analiz sonuçlarını bütünsel olarak ortaya koyar. (*)
BY.42 Analiz sonuçlarına göre KOBİ’nin sorunlu alanlarını tespit eder. (*)
BY.43 KOBİ ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlu alanları önceliklendirir. (*)
BY.44 Tespit edilen sorun alanlarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. (*)
BY.45 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerden beklenen faydaları (ekonomik, teknik, mali boyut) belirler.
BY.46 Tespit ettiği sorunların alan uzmanlığı gerektirip gerektirmediğini belirleyerek, yönlendirme yapar. (*)
BY.47 Sunulan çözüm önerilerinin uygulanmasına yönelik süreçleri proje kapsam yönetimi ilkelerine göre tespit ederek, KOBİ’nin onayına sunar. (*)
BY.48 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerin nihai hedeflerini, beklenen faydalar ile tutarlı olacak şekilde belirler.
BY.49 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin iş kırılım yapısını belirler.
BY.50 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin kontrol ve izleme süreçlerini belirler.
BY.51 KOBİ’ye sunulacak hizmetin kapsamında kullanılacak iç kaynakları belirler. (*)
BY.52 KOBİ’ye sunulacak hizmet kapsamında kullanılacak dış kaynakları (devlet teşvik ve destekleri, banka kredileri, ulusal ve uluslararası fonlar vb.) belirler. (*)
BY.53 KOBİ’nin faaliyet yapısına özgün örgütsel yapıyı ve süreçleri geliştirir.
BY.54 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulamasına ilişkin sürecine dair performans göstergelerini belirler.
BY.55 KOBİ’ye sunulacak hizmet sürecinde oluşabilecek riskleri ve alternatif çözüm önerilerini belirler. (*)
BY.56 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulama sürecine dair kontrol noktalarını belirleyerek, değerlendirir.
BY.57 KOBİ’ye sunulacak hizmetin sürdürülebilirliğini sağlayacak izleme ve değerlendirme sistemini belirler. (*)
BY.58 Örnek olay analizinde tespit edilen sorun alanları, çözüm önerileri ve uygulama süreçleri ile hizmetin KOBİ’ye sağlayacağı faydayı, iletişim tekniklerini kullanarak sunar.
A3/P4 için
BY.26 KOBİ’nin pazarlama yönetimine dair mevcut durumunu analiz eder. (*)
BY.27 KOBİ’nin sunduğu mal ve hizmete ait talep yapısını piyasa araştırması yöntemleriyle tespit eder. (*)
BY.28 KOBİ’nin piyasa rekabet durumunu rekabet ve rakip analizleri yöntemleriyle analiz eder.
BY.29 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki payını sektör analizi yöntemi ile tespit eder.
BY.30 KOBİ müşterilerinin beklentilerini pazarlama araştırma teknikleri ile tespit eder. (*)
BY.31 KOBİ müşterilerinin memnuniyetini pazarlama araştırma teknikleriyle tespit eder.
BY.32 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasanın yapısını ekonomik tekniklerle analiz eder.
BY.33 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki talep eğilimlerini istatistiksel yöntemlerle tespit eder. (*)
BY.34 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu pazar bölüm/bölümlerini pazar araştırma yöntemleriyle tespit eder.
BY.35 KOBİ’nin faaliyette bulunduğu piyasadaki fiyat ve fiyat dışı rekabet yapısını piyasa araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder. (*)
BY.41 Analiz sonuçlarını bütünsel olarak ortaya koyar. (*)
BY.42 Analiz sonuçlarına göre KOBİ’nin sorunlu alanlarını tespit eder. (*)
BY.43 KOBİ ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlu alanları önceliklendirir. (*)
BY.44 Tespit edilen sorun alanlarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. (*)
BY.45 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerden beklenen faydaları (ekonomik, teknik, mali boyut) belirler.
BY.46 Tespit ettiği sorunların alan uzmanlığı gerektirip gerektirmediğini belirleyerek, yönlendirme yapar. (*)
BY.47 Sunulan çözüm önerilerinin uygulanmasına yönelik süreçleri proje kapsam yönetimi ilkelerine göre tespit ederek, KOBİ’nin onayına sunar. (*)
BY.48 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerin nihai hedeflerini, beklenen faydalar ile tutarlı olacak şekilde belirler.
BY.49 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin iş kırılım yapısını belirler.
BY.50 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin kontrol ve izleme süreçlerini belirler.
BY.51 KOBİ’ye sunulacak hizmetin kapsamında kullanılacak iç kaynakları belirler. (*)
BY.52 KOBİ’ye sunulacak hizmet kapsamında kullanılacak dış kaynakları (devlet teşvik ve destekleri, banka kredileri, ulusal ve uluslararası fonlar vb.) belirler. (*)
BY.53 KOBİ’nin faaliyet yapısına özgün örgütsel yapıyı ve süreçleri geliştirir
BY.54 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulamasına ilişkin sürecine dair performans göstergelerini belirler.
BY.55 KOBİ’ye sunulacak hizmet sürecinde oluşabilecek riskleri ve alternatif çözüm önerilerini belirler. (*)
BY.56 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulama sürecine dair kontrol noktalarını belirleyerek, değerlendirir.
BY.57 KOBİ’ye sunulacak hizmetin sürdürülebilirliğini sağlayacak izleme ve değerlendirme sistemini belirler. (*)
BY.58 Örnek olay analizinde tespit edilen sorun alanları, çözüm önerileri ve uygulama süreçleri ile hizmetin KOBİ’ye sağlayacağı faydayı, iletişim tekniklerini kullanarak sunar.
A3/P5 için
BY.36 KOBİ’nin üretim yönetimine dair mevcut durumunu analiz eder. (*)
BY.37 KOBİ’nin kapasite kullanım oranını üretim yönetimi teknikleriyle tespit eder. (*)
BY.38 KOBİ’nin fire/atık oranını üretim yönetimi kayıp kaçak ölçüm yöntemleriyle tespit eder. (*)
BY.39 KOBİ’nin stok devir hızını mali analiz teknikleriyle tespit eder. (*)
BY.40 KOBİ’nin inovasyon yeteneğini, yeni ürün geliştirme ve uygulama tespit yöntemi ile analiz eder.
BY.41 Analiz sonuçlarını bütünsel olarak ortaya koyar. (*)
BY.42 Analiz sonuçlarına göre KOBİ’nin sorunlu alanlarını tespit eder. (*)
BY.43 KOBİ ile ilgili olarak tespit ettiği sorunlu alanları önceliklendirir. (*)
BY.44 Tespit edilen sorun alanlarına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. (*)
BY.45 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerden beklenen faydaları (ekonomik, teknik, mali boyut) belirler.
BY.46 Tespit ettiği sorunların alan uzmanlığı gerektirip gerektirmediğini belirleyerek, yönlendirme yapar. (*)
BY.47 Sunulan çözüm önerilerinin uygulanmasına yönelik süreçleri proje kapsam yönetimi ilkelerine göre tespit ederek, KOBİ’nin onayına sunar. (*)
BY.48 KOBİ’ye sunulacak hizmetlerin nihai hedeflerini, beklenen faydalar ile tutarlı olacak şekilde belirler.
BY.49 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin iş kırılım yapısını belirler.
BY.50 KOBİ’ye sunulacak hizmetlere ilişkin kontrol ve izleme süreçlerini belirler.
BY.51 KOBİ’ye sunulacak hizmetin kapsamında kullanılacak iç kaynakları belirler. (*)
BY.52 KOBİ’ye sunulacak hizmet kapsamında kullanılacak dış kaynakları (devlet teşvik ve destekleri, banka kredileri, ulusal ve uluslararası fonlar vb.) belirler. (*)
BY.53 KOBİ’nin faaliyet yapısına özgün örgütsel yapıyı ve süreçleri geliştirir
BY.54 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulamasına ilişkin sürecine dair performans göstergelerini belirler.
BY.55 KOBİ’ye sunulacak hizmet sürecinde oluşabilecek riskleri ve alternatif çözüm önerilerini belirler. (*)
BY.56 KOBİ’ye sunulacak hizmetin uygulama sürecine dair kontrol noktalarını belirleyerek, değerlendirir.
BY.57 KOBİ’ye sunulacak hizmetin sürdürülebilirliğini sağlayacak izleme ve değerlendirme sistemini belirler. (*)
BY.58 Örnek olay analizinde tespit edilen sorun alanları, çözüm önerileri ve uygulama süreçleri ile hizmetin KOBİ’ye sağlayacağı faydayı, iletişim tekniklerini kullanarak sunar.
KRİTİK ADIMLAR (*) Performans sınavında başarılması zorunlu kritik adımlardır. Uygulama sınavlarında minimum başarı notu %70'tir. Kritik adımların herhangi birinden başarısız olan adaylar başarı notu %70 ve üzeri olsa dahi başarısız sayılırlar.
- 18.02.2017 Tarihinde yapılan Kobi Danışmanı Sınavına (A3/T2-A3/T3-A3/T4-A3/T5) ait sorulara ulaşmak için tıklayınız.
- 18.02.2017 Tarihinde yapılan Kobi Danışmanı Sınavına (A1/T1-A2/T1-A3/T1) ait sorulara ulaşmak için tıklayınız.
- 18.02.2017 Tarihinde yapılan Kobi Danışmanı Sınavı cevap anahtarı için tıklayınız.
- Performans (Uygulama) sınavında kullanacağınız bazı örnek senaryolar için tıklayınız.
- ULUSAL YETERLİLİK İÇİN TIKLAYINIZ!
|